,

Φρούτα και λαχανικά εποχής. Ξέρεις την εποχή τους;

Το να καταναλώνεις φρούτα και τα λαχανικά εποχής είναι πάντα στον κατάλογο με τις αρχές της υγιεινής διατροφής. Γιατί; Επειδή διαφορετικά καταλήγουμε να τρώμε φρούτα και λαχανικά που μεγαλώνουν σε θερμοκήπια, όπου και μεγάλες ποσότητες φυτοφαρμάκων δέχονται και λιγότερα θρεπτικά συστατικά έχουν.

Ξέρεις όμως ποια είναι η εποχή για το κάθε φρούτο και λαχανικό; Αν δεν έχεις καλή μνήμη, θα χρειαστεί να σημειώσεις…

Φρούτα και λαχανικά εποχής …Χειμώνα
Φρούτα: Μανταρίνια, πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπ φρουτ, αχλάδια (μέχρι τον Δεκέμβριο) και μήλα που αρχίζουν να μειώνονται από τον Φεβρουάριο. Επίσης, τον Φεβρουάριο σταματούν και τα γκρέιπ φρουτ.
Λαχανικά: Ξεκινάμε με σέσκουλα και πατάτες τον Δεκέμβριο και σταδιακά έχουμε καρότα, κουνουπίδια, λάχανα, λαχανάκια Bρυξελλών, μαρούλια, μπρόκολα, παντζάρια, πράσα, ραδίκια, σέλινο, σπανάκι, φινόκιο, ράπα, αβοκάντο, άνηθος και μαϊντανός. Προς το τέλος Φεβρουαρίου ξεκινούν και οι αγκινάρες

Φρούτα και λαχανικά εποχής …Άνοιξης
Φρούτα: Τον Μαρτιο και τον Απρίλιο έχουμε τα τα ίδια φρούτα που έχουμε και το χειμώνα, ενώ από τον Μάιο ξεκινούν σταδιακά τα καλοκαιρινά πορτοκάλια (Βαλένσια), οι φράουλες, τα κεράσια, τα βερίκοκα, τα μούσμουλα, τα πρώιμα πεπόνια και τα αχλάδια.
Λαχανικά: Εξακολουθούν να θεωρούνται εποχής τα χειμωνιάτικα λαχανικά, ενώ αρχίζουν να προστίθενται τα σπαράγγια (λευκά και πράσινα), ο αρακάς και τα ραπανάκια. Από τον Απρίλιο έχουμε κολοκυθάκια, κουκιά και φρέσκα κρεμμύδια, ενώ σταματά η ράπα. Τον Μάιο ξεκινούν τα βλίτα, τα φασολάκια, τα πρώιμα αγγούρια και οι μελιτζάνες, οι πιπεριές, ενώ τελειώνουν τα μπρόκολα.

Φρούτα και λαχανικά εποχής …Καλοκαιριού
Φρούτα: Νόστιμα βερίκοκα, φράουλες, κεράσια, ροδάκινα (ορισμένες ποικιλίες), καρπούζια, βύσσινα, πεπόνια, αχλάδια, μούσμουλα, βανίλιες, δαμάσκηνα και πορτοκάλια έχουμε τον Ιούνιο. Τον Ιούλιο σταματούν οι φράουλες και τα κεράσια και τα καλοκαιρινά φρούτα ενισχύονται τον Αύγουστο με τα σύκα, τα φραγκόσυκα και τα σταφύλια.
Λαχανικά: Ντομάτες, αγγούρια, βλίτα, αρακάς (μέχρι τον Ιούνιο), κρεμμύδια, μαϊντανός, ραπανάκια, σκόρδα, σπανάκι, πιπεριές, πατάτες, κολοκυθάκια, μελιτζάνες, φασολάκια, μάραθος και μπάμιες είναι τα λαχανικά του καλοκαιριού.

Φρούτα και λαχανικά εποχής …Φθινοπώρου
Φρούτα: Τον Σεπτέμβριο συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε σταφύλια, σύκα, δαμάσκηνα, καρπούζια και πεπόνια, τα οποια τον Οκτώβριο δίνουν τη θέση τους στους λωτούς, τα κυδώνια, τα ρόδια, τα ακτινίδια, τα λεμόνια και τα πορτοκάλια, ενώ τον Νοέμβριο προστίθενται τα αχλάδια, τα μήλα, τα μανταρίνια και τα γκρέιπ φρουτ.
Λαχανικά: Τον Σεπτέμβρια σταματούν τα καλοκαιρινά λαχανικά. Τώρα και για όλοκληρό το φθινόπωρο είναι η εποχή για ραπανάκια, φασολάκια, ντομάτες αγγούρια, αντίδια, άνηθος, καρότα, κολοκύθες, κουνουπίδια, λάχανα, μαϊντανός, παντζάρια, μαρούλια, πράσα, ραδίκια, σέλινο, σέσκουλα, σπανάκι, μπρόκολα, ράπες, φινόκιο.

Σε τι μέγεθος να προτιμάμε τα φρούτα και λαχανικά εποχής;
Στην ουσία η ερώτηση εδώ είναι αν κάνουν κακό στον οργανισμό μας οι ορμόνες που χρησιμοποιούνται στα φρούτα και λαχανικά, καθώς αυτές είναι που αυξάνουν το μέγεθός τους. Η απάντηση είναι ότι οι ορμόνες δεν αποτελούν ουσιαστικό κίνδυνο για την υγεία μας. Αυτό γιατί μεταβολίζονται από τον οργανισμό του φυτού και δεν επηρεάζουν την ανθρώπινη υγεία. Το μειονέκτημα της χρήσης ορμονών είναι ότι αλλοιώνουν σημαντικά τη γεύση των φρούτων και λαχανικών. Οι ορμόνες χρησιμοποιούνται στα φυτά με σκοπό την αύξηση του όγκου τους, κατακρατώντας νερό. Θα μπορούσαμε δηλαδή να πούμε ότι η γεύση και το άρωμα του φρούτου ή του λαχανικού «αραιώνεται» σε περισσότερο νερό.
via

Η σελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας. Η χρήση όσων αναφέρονται είναι αποκλειστικά και μόνον δική σας ευθύνη.

Γρήγορο cheesecake Γευστικό και εύκολο γλυκό!

Δείτε πώς θα δημιουργήσετε γλάστρες με λουλούδια που χύνονται στον κήπο σας!